Handelsbetingelser

Generelle oplysninger 

Træ Hygge ApS

Kontoret:

Cypresvej 10

7400 Herning

CVR:37967084 - Ny Møllevej 20 - 7400 Herning

 

mail@traehygge.dk 

26742735 

Fragtfri levering - Levering 3-4 uger - 24 timers tlf service - 14 dages fortrydelsesret

*Ved levering til ikke brofaste øer fastlægges prisen individuelt og oplyses inden bestillingen afsluttes.

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra TRÆ HYGGE

Dokumentation og vejledning
Ønsker du yderligere oplysning eller rådgivning fra vores side: kontakt vores kundeservice pr. telefon + 45 26742735 eller pr. E-mail: mail@traehygge.dk

Leveringstidspunkt og transport

Levering af varer fra TRÆ HYGGE anses for sket, når kunden har fået varen udleveret. 

Transport firma

Soka Spedition ApS

 Gratis levering til hele Danmark inkl. brofaste øer. 

 

Levering til kantsten med mindre andet er aftalt.

Reklamation

Vi afsender din ordre så hurtigt som muligt typisk 3-4 uger, det er vigtigt for os, at du bliver tilfreds med de varer, du modtager. Derfor anbefales det, at du undersøger dine varer for fejl og mangler.

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.

Ifølge købeloven, har du reklamationsret i 24 måneder på alle varer. Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Reklamerer du inden 24 måneder efter, at fejlen er opdaget, anses reklamationen for værende rettidig, hvilket betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig, at reklamationen er berettiget. 

Ønsker du at reklamere over et produkt, skal du kontakte TRÆ HYGGE kundeservice ved at sende en mail til mail@traehygge.dk

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

Varen sendes til: 

Cypresvej 10

7400 Herning

 

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.  

Fortrydelsesret

TRÆ HYGGE yder forbrugere 14 dages fortrydelsesret, gældende fra den dag du modtager varen. Fortryder du købet, skal TRÆ HYGGE underrettes herom senest 14 dage efter den dag, du fik varen leveret.

Fortrydelsesretten træder i kraft den dag du modtager varen. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.) 

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til (mail@traehygge.dk) eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. 

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet
   

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. 

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb. 

Returnering 

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. 

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. 

 

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder kun for tilbehør på shoppen og ikke hytter, vildmarksbade og camping pods.  

Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: DKK 70 kr. 

Varens stand, når du sender den retur

Fortrydelsesretten bortfalder ikke, hvis du har brugt varen, men da varens salgsværdi kan være formindsket, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. 

Vi ser dog gerne at du returnere varen i væsentlig samme stand og mængde, som den er modtaget.

Tilbagebetaling af købsbeløbet 

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. 

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. 

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

 

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den. 

Varen sendes til:

Cypresvej 10

7400 Herning 

 

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Du kan ikke sende varen tilbage til TRÆ HYGGE pr. efterkrav, og du betaler selv returfragten.

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse.


Risikoen for varen

Risikoen for varer købt af TRÆ HYGGE overgår til dig som forbruger på leveringstidspunktet

Ved returnering bærer du risikoen for varen indtil den er i hænde hos os. Forsvinder pakken eller går den i stykker er det køberen selv, der hæfter for varen.

Oplysningspligt

Aftaler (købsordrer) kan indgås på dansk eller engelsk og opbevares af virksomheden i 5 år, i henhold til bogføringsloven. Det er ikke muligt at tilgå kontrakten efterfølgende via vores website. Hvis du ønsker, at få tilsendt et nyt eksemplar af kontrakten pr. e-mail, så send en e-mail til mail@traehygge.dk

Hvor dækker reklamationsretten ikke

Du skal være opmærksom på, at der ikke er tale om en fejl eller mangel, hvis fejlen fx skyldes slitage, ukorrekt brug (fx i strid med brugsvejledningen) eller ydre påvirkninger (fx lynnedslag, tab, slag, væske eller fugt). I disse tilfælde skal du selv afholde omkostningerne i forbindelse med undersøgelse af produktet samt en eventuel reparation.

Pris og betaling

I TRÆ HYGGE webshop kan du bestille dine varer online og betale med Visa, Mastercard, Paypal-konto eller bankoverførsel til: 

Nordea Bank Herning

Reg nr. 2210

Konto nr. 6282953976

HUSK at påføre ordre nr. ved teksten til overførsel

Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.  

Betaler du via PayPal-konto, er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Læs mere om betingelserne på PayPals hjemmeside.  

Vi tager ikke kortgebyrer. Ved kortbetaling hæves beløbet først på dit kort, når varen afsendes.  

Kundeservices åbningstid:

Mandag til Lørdag 9-17

kontakt en fagmand for råd og vejledning omkring fundamentet og udluftning så du sikre dig god luftgennemstrømning til og fra ildstedet. Træ Hygge sender gerne billeder af udførte projekter og plantegninger. 

Persondatapolitik  

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse. 

 

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.  

Der videregives  leveringsadresse samt kontakt nummer til fragt firmaet Soka Spedition.

 

Personoplysningerne registreres hos Træ Hygge ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  

Den dataansvarlige på traehygge.dk er Ian Cook.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: (mail@traehygge.dk).  

Klageadgang 

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Træ Hygge på 26742735 mail@traehygge.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til: 

Center for Klageløsning 

Nævnenes Hus 

Toldboden 2 

8800 Viborg 

www.forbrug.dk

 

 

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr   

 

 

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 4.3.18

 

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:

Træ Hygge

Cypresvej 10

7400 Herning

E-mail: mail@traehygge.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)